Hoe is assetXplor ontstaan

Waarom kiest u voor AssetXplor ?

Met AssetXplor heeft u een veelzijdige visuele inventarisatie om het gehele vastgoed en de veranderingen in kaart te brengen. Door het te gebruiken verzamelt u details die voorheen verdwenen naar de mensen die het onderhoud uitvoeren. Alle documenten zijn nu centraal beschikbaar. Relevante informatie is controleerbaar en afgeschermd deelbaar.

Binnen ons team is Peter Jorissen werkzaam. Omdat hij zeer ervaren is binnen de vastgoed bouw en onderhoud (van met name scholen) hebben we een speciale site waar hij zelf uitlegt wat de producten van See IT all voor hem als gebruiker betekenen. Peter heeft een belangrijke basis gevormd voor het product.

Vervangt het mijn software?

Het vervangt niet iets maar het vult het gat op wat veel vastgoedeigenaren nu ervaren. Daarnaast kun je het gelijk gebruiken , men hoeft niet eerst het systeem te vullen. Het is de bedoeling dat het handig en snel is en niet bureaucratisch en vertragend. Het systeem is zo opgebouwd dat men niets meer zelf hoeft te onthouden, het systeem werkt voor je.
Je hoeft niet meer naar documenten te zoeken, door het slimme zoeksysteem kom je zo bij de juiste documenten af foto’s.

Wat zijn nou typisch handige features?

Zoals eerder aangegeven werkt het systeem met een geografische kaart, plattegronden en 360 graden foto’s. Dit maakt alles visueel toegankelijk. Daarnaast zorgt het slimme zoeksysteem ervoor dat men op ruimtenaam / nr. kan zoeken en dat tekst op een foto ook voor zoekresultaten zorgt (denk aan een typeplaatje op een technische installatie). Dat scheelt een hoop type werk in het veld.

Beeldherkenning bespaard veel type werk in het veld

Nog een aantal features die we graag onder de aandacht brengen

  1. Aanpassingen in het gebouw eenvoudig en snel updaten
  2. Handleidingen maken
  3. Filmpjes toevoegen
  4. Tekenen in 360 graden foto’s
  5. Deel pagina t.b.v. interne en externe communicatie

  1. Aanpassingen in het gebouw eenvoudig en snel updaten Als u een nieuwe foto maakt van een ruimte vervangt deze de oude direct. De oude blijft echter wel bestaan. Uiteindelijk kunt u door de gemaakte foto’s heen scrollen en zien wat er in de loop der jaren veranderd is (ook wel timelapse genoemd).
  2. Handleidingen maken. Met de storyboard functie zijn talloze mogelijkheden realiseerbaar. Bijvoorbeeld elk bezoek aan een project een foto maken om zo het proces te monitoren. Dit kan door een story te maken van foto’s , teksten en filmpjes. Hiermee is het dus ook mogelijk om een handleiding te maken voor een apparaat of werkzaamheid. Overdracht is nu dus een peace of cake.
  3. Filmpjes toevoegen. Het is eenvoudig om filmpjes te maken en toe te voegen aan een object.
  4. Tekenen in 360 graden foto’s. De inventarisatie bestaat uit onder andere het maken van 360 foto’s. In deze foto’s kunt u tekenen en deze opslaan. Hierin kan men een kenmerk aanbrengen of gewoon een opdracht nauwkeuriger worden omschreven.
  5. Deel pagina is een methode om zonder extra werk, een opdracht te delen met een externe partij. Deze pagina omvat automatisch een routebeschrijving naar een object in een gebouw (incl. niet te vergeten benodigdheden zoals toegangsbeheer). Zij kunnen zonder inloggegevens een tijdelijke pagina openen en alle informatie bekijken om hun taak te kunnen volbrengen. Binnen deze pagina kan men communiceren en de taak als afgerond afmelden. Geen onnodige mails , telefoontjes en onduidelijkheden meer. Zo zijn er nog talloze features die u naar keuze altijd kunt (tijdelijk) gebruiken.

Tekenen en opslaan in een 360 graden foto, dat doe je letterlijk in enkele seconden


Heeft u naar aanleiding nog vragen over deze blog, stuurt u ons gerust een berichtje via de site, een email of bel ons op.